Jedným z hlavných omylov, ktoré musíme pochopiť, je spojenie medzi hrami a metavesmírom. Meta-vesmír nie sú hry, ale práve prostredníctvom hier sa dostávame do meta-vesmíru vo veľkom meradle. A prečo je to tak? Hry sú prostriedkom na uľahčenie masového prijatia najnovších technológií. Prostredníctvom hier sa miliardy ľudí budú môcť dostať do Webu3 a nakoniec aj do meta-vesmíru. Budú ich lákať hry, ktoré sú zaujímavé a pútavé, a hoci si to neuvedomujú, ponoria sa do ekosystému. Gamifikácia bude jedným z najväčších "odrazových mostíkov" pre prechod na kryptomeny a napokon na metaversum.
Navyše, hry sú testovacou sieťou pre metavesmír. "Testnet" je v oblasti kryptomien bežný pojem. Ak ste si to už uvedomili, ide o miesto, kde sa vykonávajú testy a iterácie pred vydaním nového produktu pre milióny ľudí. V skutočnosti už mnohí ľudia používajú metaverse v menšom meradle. Príkladom je online herná spoločnosť Roblox. Používatelia si môžu zaregistrovať účet a profil a pomocou neho sa prihlásiť do nespočetných hier a virtuálnych svetov. V Robloxe sa môžete hrať, komunikovať, tvoriť a dokonca zarábať peniaze prostredníctvom virtuálneho tovaru.
Na prvý pohľad sa zdá, že Roblox je hra pre deti. Hry ako Roblox však používateľom ukazujú, že všetko je možné. Technológie sú v nich skryté a do popredia sa dostáva hodnota a zábava.
Interakcia s kryptomenou
Koncept kryptomeny je technologickou vrstvou. Možno ho použiť na vytváranie digitálneho tovaru (napr. NFT), vlastnenie digitálneho majetku, vytvorenie skutočnej digitálnej ekonomiky a ďalšie. To všetko platí pre metavesmír aj pre hry. V druhom prípade je to ľahšie predstaviteľné: máte NFT symbolizujúci predmety v hre, obchodnú halu, kde môžete nakupovať a predávať digitálne získaný tovar, a možnosť zarábať hernú menu, ktorú možno previesť na bankový účet v "reálnom svete".
Gamifikácia bude najväčším prostriedkom na zapojenie miliónov používateľov v kryptografii, Web3 a nakoniec aj v metainternete. Túžba po novinkách bude ľudí nútiť skúšať nové a neznáme technológie a kryptohry budú prirodzenými testovacími sieťami toho, ako by mohol meta-vesmír v budúcnosti vyzerať.
Situácia v Únii
V oblasti hier došlo k veľkému pokroku, najmä v súvislosti s vývojom prvých vĺn hier a virtuálnych svetov využívajúcich kryptomeny. Pravdepodobne je však správnejšie vnímať ich ako demonštráciu technológií a finančných infraštruktúr. Ekonomika a technológia sú pre nich dôležitejšie ako zážitok, zábava a masové prijatie.
Zoberme si dve najznámejšie virtuálne prostredia: Decentraland a Sandbox. Decentraland má 20 000 používateľov denne. Sandbox má 30 000 používateľov mesačne. Minecraft mal na vrchole svojej popularity 141 miliónov hráčov. Obe digitálne meny, ktoré poháňajú tieto virtuálne svety, majú trhovú kapitalizáciu niekoľko miliárd dolárov, hoci ich používanie je takmer nulové. Ich hodnota vyplýva z perspektívy ďalšieho vývoja: používatelia hromadia herné aktíva a hotovosť v očakávaní, že budú generovať zisky.
Zároveň by sme mali byť vďační za tvrdú prácu, ktorú tieto firmy a ich tímy vykonávajú. Sú to priekopníci a poznatky, ktoré získame vďaka ich úsiliu, nám pomôžu vydláždiť cestu k metavesmíru. Väčšina ľudí si neuvedomuje, aké náročné je vytvoriť hru alebo virtuálne prostredie, pretože dokončenie mnohých populárnych hier trvá najmenej 10 rokov.
Cieľom však v konečnom dôsledku nie je demonštrovať technológiu. Cieľom je zabezpečiť vytvorenie zážitku so skvelou technológiou a urobiť z technológie jeho neviditeľnú súčasť. Používatelia nebudú myslieť na "kryptomeny", "NFT" a iné mylné predstavy, ale budú brať do úvahy zážitok z hier alebo metasvet, ktorý technológia poskytuje.