Tieto vylepšenia umožnia sledovať pohyby rúk bez ovládača. Nová koncepcia využívajúca počítačové videnie a strojové učenie údajne zlepší presnosť rozpoznávania prekrývajúcich sa alebo pohybujúcich sa rúk, ako aj určitých gest. Meta bola prvá spoločnosť, ktorá koncom roka 2019 predstavila funkciu sledovania rúk bez ovládača vo svojom pôvodnom zariadení Quest, ktorá zostala "pilotnou" možnosťou až do konca roka 2020, po ktorom vývojári začali povoľovať používanie novej funkcie vo svojich aplikáciách.
Odvtedy sa objavil celý rad hier, ktoré vo svojich aplikáciách využívajú sledovanie ruky, a niektoré hry sú založené výlučne na sledovaní ruky.
Teraz, takmer o dva roky neskôr, spoločnosť Meta oznámila, že v hre Quest 2 vykoná "významné vylepšenia" systému sledovania rúk (spoločnosť potvrdila, že pôvodná hra Quest tieto vylepšenia obsahovať nebude).
Tieto vylepšenia sa dosiahli pomocou prepracovaného počítačového videnia a strojového učenia, ktoré zlepšili odolnosť systému sledovania rúk v kľúčových oblastiach.
Vo verzii 1.0 spôsobovalo sledovanie rúk v hre Quest 2 problémy s identifikáciou rúk hráča, ak boli zakryté alebo sa navzájom dotýkali, ako aj pri rýchlom pohybe. Používateľ videl, ako jeho virtuálna ruka na sekundu zmizla v okamihu straty sledovania a znovu sa objavila, keď ju systém detekoval.
Spoločnosť Meta tvrdí, že s verziou 2.0 sledovania rúk v zariadení Quest 2 si systém oveľa lepšie poradí so scenármi s prekážkami a rýchlymi pohybmi, vďaka čomu sa ruky budú strácať menej. Spoločnosť to opisuje ako "zlepšenie kontinuity sledovania".
Tvrdí sa tiež, že aktualizácia zlepšuje rozpoznávanie gest v systéme sledovania ruky. Funkcia identifikácie gest nájde špecifické polohy rúk, ktoré systém rozpozná ako jedinečné, a preto ich môže považovať za vstupné údaje. Gestá stlačenia sa používajú najmä na to, aby používatelia mohli "tlačiť" objekty v rozhraní Quest.
Podľa spoločnosti Meta bude aktualizácia 2.0 systému sledovania rúk Quest 2 vydaná prostredníctvom SDK a verzie operačného systému. Vývojári, ktorí do svojich zariadení zabudovali sledovanie rúk, nebudú musieť meniť volania API, aby mohli používať aktualizovaný systém, ale systém nebude automaticky povolený.
Vďaka tomuto riešeniu sa sledovanie rúk v hre Quest 2 priblíži k systému Ultraleap, ktorý v súčasnosti podporuje jedno z najlepších sledovaní rúk v odvetví, hoci zatiaľ nie je jasné, ako budú tieto dva systémy vyzerať v porovnaní.
Takisto Meta plánuje získať približne 50 % príjmov od vývojárov hry Horizon Worlds
Tento týždeň spoločnosť Meta oznámila začiatok testovania predajných nástrojov, ktoré budú tvorcovia používať na predaj rôznych predmetov v hre Horizon Worlds a dosahovať pritom reálny zisk. Spoločnosť teraz odhalila ďalšie podrobnosti o tom, ako to bude fungovať, vrátane výšky odmeny, ktorá bude autorom vyplatená zo zisku vytvoreného prostredníctvom platformy.
Podľa spoločnosti Meta je cieľom rôznych iniciatív v oblasti metavesmíru umožniť ľuďom "zarábať si na živobytie" prostredníctvom vytvárania virtuálnych produktov na ich platformách. Aby to však tvorcovia dosiahli, budú musieť spoločnosti zaplatiť značnú províziu.