Spoločnosť Sony nedávno podala patent na technológiu, ktorá sa bude používať v systéme PlayStation VR2. Nová technológia kombinuje sledovanie pohľadu a strojové učenie. Mohlo by to znamenať revolúciu v hraní VR. Je táto technológia sledovania pohľadu budúcnosťou virtuálnej reality? PlayStation VR2 je projekt virtuálnej reality od spoločnosti Sony . Ide o náhlavnú súpravu pre virtuálnu realitu, ktorá by podľa spoločnosti Sony mala priniesť novú generáciu virtuálnej reality. V súčasnosti prebieha konanie o patente opisujúcom novú technológiu, ktorá sa bude používať v systéme VR2.
Technológia sledovania očí vo vr2
Headset VR2 od spoločnosti Sony je údajne vybavený technológiou na sledovanie pohybu očí hráča. To je už samo o sebe veľký krok vpred, pretože priama viditeľnosť sa zaznamenáva interne a nie je už závislá od externých snímačov. Okrem toho dokáže náhlavná súprava upraviť zaostrenie a vždy sa zameria na obraz, na ktorý sa práve pozeráte. To umožňuje úplne nové spôsoby vyjadrovania, najmä pri interakcii s ostatnými hráčmi .
Okrem toho už vieme veľa o technických údajoch a špecifikáciách VR2. Väčšinu informácií si už môžete pozrieť na oficiálnej webovej stránke náhlavnej súpravy. Jediná nejasná vec je, kedy bude náhlavná súprava vôbec uvedená na trh. Najskôr sa hovorilo, že sa pravdepodobne zverejní koncom roka 2022, a teraz je pravdepodobnejší rok 2023. Nikto to však nevie s istotou. Spoločnosť Sony si však teraz patentovala ďalšiu novú technológiu. To ukazuje, že spoločnosť Sony stále vyvíja nový headset.
Sledovanie a strojové učenie
Nová technológia kombinuje už opísanú technológiu sledovania pohľadu s aspektmi strojového učenia. Keď náhlavná súprava sleduje oči hráča, zhromažďuje rôzne údaje. Patrí sem napríklad miesto, na ktoré najprv padne pohľad hráča. Z toho možno následne vyvodiť závery, či existujú určité veci, ktoré priamo priťahujú náš pohľad. Vývojári môžu tieto údaje v budúcnosti využiť na integráciu obzvlášť atraktívnych a zaujímavých scén do svojich hier. Môžete zámerne nasmerovať pohľad hráčov a upozorniť ich na detaily, ktoré by inak zostali nepovšimnuté.
Zhromažďovanie týchto údajov si však vyžaduje čas. Vtedy však už bude mať nová technológia priame uplatnenie. Meria, kam sa hráč najprv pozrie v existujúcej scéne, a potom priamo vizualizuje túto časť scény. To znamená, že sa celá scéna nevyrenderuje naraz. Tým sa výrazne zníži zaťaženie konzoly.
Už teraz existujú malé triky, ktoré vývojári používajú na sprevádzanie hráča po scéne. V prvom rade sú to svetlá a zvuk, ktoré sú použité tak, že hráč sa automaticky pozerá na určitú oblasť. V budúcnosti by to však mohlo fungovať ešte lepšie, ak budú známe určité vzorce správania hráčov pomocou novej technológie spoločnosti Sony. Zatiaľ nie je známe, či spoločnosť Sony plánuje využiť túto technológiu týmto spôsobom, ale je to zrejmé.