Nové spôsoby okamžitého nabíjania lítium-iónových batérií od profesora na univerzite v Utahu.
Azda jedinou nevýhodou elektromobilov, ktorá výrazne spomaľuje mobilitu jej majiteľa a trávi veľa času, je nabitie automobilu na plný výkon. Aj najslávnejšej značke elektromobilov, Tesle, trvá nabitie batérie na prijateľných 80% viac ako pol hodiny, a to aj pri použití najpokročilejšej a najsilnejšej nabíjacej stanice.
Vývojári veľmi dlho predpokladali, že nie je možné urýchliť proces nabíjania, najmä kvôli fyzikálnym zákonom. Donedávna sa o tom tak uvažovalo. Ale profesor na univerzite v Utahu vydláždil cestu pre štúdium a vytvorenie najvýkonnejšej nabíjačky s vylepšenou batériou.
Úspechy profesora Gaa v tejto oblasti sa okamžite stali populárnymi v populárnych vedeckých publikáciách a tlači. Samotné štúdium tohto procesu súvisiaceho s rýchlosťou nabíjania batérie, ktoré začal profesor, sa začalo tým, že pracoval na technologickom ústave pod vedením profesora chemického inžinierstva. Pán Gao dnes neprestáva uskutočňovať štúdium tejto témy, ale s podporou univerzity v Utahu. Vyvinul pokročilé batérie, ktoré dokážu vo veľmi krátkom období nabiť automobily a ďalšie vybavenie.
Celý vývoj uskutočnený vedcom dal obrovský impulz pre ďalšie štúdium a pokrok v systémoch, ktoré pomôžu urýchliť proces nabíjania.
Sú to práve lítium-iónové batérie, ktoré si medzi majiteľmi elektrických strojov získali bezprecedentnú popularitu. Koniec koncov, sú spoľahlivé, odolné, kompaktné a produktívne. Okrem automobilov sú vhodné aj pre PC a inú elektroniku a hračky.
Jedinou nevýhodou a stuporom systému je rýchlosť nabíjania tohto typu batérie. Je to všetko chyba povlaku, ktorý spomaľuje procesy, keď sú ióny chemického prvku rýchlo umiestnené v grafite.
Vedci vytvárajú paralelu medzi pôsobením lítium-iónovej batérie s loptou na stolný tenis. Lopta sa tiež odráža tam a späť od povrchu. Takže lítium-ión sa počas nabíjania pohybuje od kladnej elektródy k zápornej. Čas strávený nabíjaním a vedením energie je teda úmerný rýchlosti tenisovej loptičky. Preto, ak sa ióny pohybujú príliš rýchlo, pokryje ho lítium a kúsky grafitu ho nie sú schopné detekovať. Preto, aby sa zabránilo požiaru alebo výbuchu, je batéria nútená spomaliť rýchlosť nabíjania a udržiavať ju v povolených medziach. Okrem nebezpečného výsledku udalostí rýchle nabíjanie výrazne zhoršuje stav batérie a zabíja ju.
Čo nám teda dáva výskum, ktorý uskutočnil profesor na univerzite v Utahu? V priebehu štúdie bol objavený úplne nový a významný fenomén lítiového povlaku v grafite, ktorý sa objavuje pri dobíjaní. To umožňuje presne predvídať, kedy sa chemický náter prejaví.
Profesor predstavil vizuálny experiment naznačujúci stav a správanie negatívnych elektród počas nabíjania. V reálnom čase vidíte časť grafitu a jeho fungovanie pri dobíjaní batérie. Vďaka tomuto objavu a pochopeniu všetkých nuancií bude možné odstrániť obmedzenie s bezpečným výsledkom pre systém. Rýchlosť práce sa teda zvýši.
Vďaka takému prielomu a pokroku v oblasti fyziky, že bude celkom možné skrátiť čas na úplné nabitie batérie. Odhaduje sa, že doba nabíjania bude trvať asi 10 minút, čo je neuveriteľný úspech! Nie je dôležité, že všetky procesy budú prebiehať úplne bezpečne, a to tak pre batériu, ako aj pre osobu. Tieto novinky sa budú týkať nielen automobilov, ale aj menších domácich spotrebičov.
Príde éra úplne nových batérií a nabíjačiek, ktoré sú schopné zvládnuť svoje priame úlohy len za 10 minút. A to všetko vďaka štúdiu lítium-iónového nabíjania. Výsledok všetkých štúdií bude možné vidieť niekoľko rokov.