Vývojom a zdokonalením batérií Nissan LEAF dokázali zvýšiť výkon autonómnych strojov, ktoré sú integrálnymi pomocníkmi v koncerne. Majú okamžité rýchle nabitie batérie a dlhú prevádzkovú dobu.
Teraz je auto s automatickým vedením zapojené do prepravy nástrojov a príslušenstva z jednej časti stodoly do druhej. Jedná sa o druh automatizovaných doručovacích spoločností, vďaka rýchlemu pohybu ktorých budú okamžite dodané všetky potrebné nástroje a diely podľa potreby.
To uľahčuje prácu zamestnancom, pretože teraz nemusia míňať peniaze za zbytočné manipulácie a pohyby. To výrazne zvýši koncentráciu pracovníkov na ich procesy a zvýši efektivitu.
Automobilové továrne sú dnes jedným z najprosperujúcejších priemyselných odvetví a zamestnávajú veľa pracovníkov a robotov. Napríklad závod Nissan má asi 700 vozidiel AGV. Ak absolvujete prehliadku všetkých tovární tejto automobilky, budete počítať najmenej 4 tisíc produktívnych pracovníkov automatizovaných sprievodcov. Budete počuť rôzne kolízne a núdzové varovné signály.
Automobilka v súčasnosti testuje recykláciu použitých batérií z modelu LEAF. Tento automobil Nissan sa stal popularizátorom elektromobility spoločnosti od roku 2010. Spoločnosť sa snaží zachovať ekológiu a zdroje našej planéty. Preto sú LEAF a AGV perfektnou kombináciou, ktorú možno očakávať.
Prvé vozidlá LEAF mali batériu s výkonom 24 kilowatthodín. Takéto modely batérií boli vytvorené pripojením 48 modulov. Niekedy po takom úspešnom pokuse o vytvorenie elektromobilu šli vývojári ďalej. Podarilo sa im spojiť 3 moduly, trochu vymeniť ich vonkajší plášť a použiť AGV v náklade. Nedávno bolo rozhodnuté vyskúšať na napájanie AGV už použité, ale prepracované a aktualizované batériové moduly. To by pomohlo znížiť náklady a tiež ušetriť zdroje.
Repasované použité batérie namiesto nových spolu, ako aj použitie akumulátora 4R Energy sa pokúsili pomôcť pri dobíjaní batérií, aby mohli perfektne fungovať v AGV. Bol to prvý krok k transformácii batérie a k opätovnej schopnosti viesť motorové vozidlo. Stali sa skutočným darom z nebies pre automobily, ktoré sa zaoberali prepravou dodávok do stodôl.
Mobilné roboty s novými lítium-iónovými batériami sú schopné nabíjať čo najrýchlejšie. Ďalším plusom je, že ho už nemusíte vyberať, aby ste pripojili batériu. Týmto robotickým strojom stačí na stanici spomaliť iba chvíľu, aby dobili ten, ktorý je na ceste, a teda rýchlo sa nabíjali niekoľkokrát za zmenu. Táto metóda nabíjania je veľmi pohodlná a maximálne šetrí čas. Pokročilé batérie majú tendenciu vydržať dlhšie ako ich predchodcovia. Pracovať budú minimálne osem rokov. Navyše dochádza k zníženiu uvoľňovania toxínov do životného prostredia minimalizáciou ich použitia.
Hlavnú výhodu nového typu batérií môžu oceniť samotní používatelia. Naši klienti tiež profitujú. Výmena batérie za novú je koniec koncov oveľa nákladnejšia. Hlavy korporácie tvrdia, že s použitím nových batérií sa zvýšila cena samotného zariadenia.
Dôležité je, že AGV tam nezastavil výskum a vývoj. Teraz sú úplne všetky automatizované stroje spojené s magnetickou páskou vo forme ciest. Vďaka tomu je možné riadiť pohyb strojov v továrni. Akékoľvek zmeny, ktoré chcete vo vývoji urobiť, či už je to zmena trajektórie alebo vylepšenie softvéru, však budú drahé. Teraz však na tomto probléme pracujú najlepší vývojári z celého sveta. A čoskoro bude tento problém vyriešený.
Napríklad batérie LEAF umožnili automatizovaným robotom pracovať oveľa dlhšie ako kedykoľvek predtým a inovácie v cestovaní pomohli eliminovať magnetické pásky v továrňach. Technológie začlenené do AGV sa zdajú byť v porovnaní so strojmi spoločnosti ľahké, napriek tejto skutočnosti budú tiež čoskoro schopné začať so senzormi a aplikovanými algoritmami pre cestovanie.
Spoločnosť Nissan aktívne testuje konektivitu systému, ktorý umožní online sledovanie všetkých aktivít nákladných vozidiel.
S rozvojom automobilovej technológie bude ich výroba pokračovať a zlepšovať sa.