Inovatívny VR systém s názvom - back pasáž umožňuje vidieť prítomnosť osoby vedľa vás, ako aj skúmať jej pohľad, aj keď ide o headset pre virtuálnu realitu. Svetovo uznávaná korporácia Facebook už niekoľko rokov vyvíja nový systém na zlepšovanie VR, ktorý vytvorí efekt „sociálnej spoluprítomnosti“. Tento vývoj pomôže znížiť určité odtrhnutie používateľa VR od skutočného videnia a umožní vám sledovať tých, ktorí sa nachádzajú v skutočnom svete. Bude to možné vďaka systému trojrozmernej reality a metóde sledovania živých fyzických objektov.
Spoločnosť už dlhú dobu vyvíja a zlepšuje Passthrough +, ako aj skúšobné Passthrough API - funkcie pre ňu. Vďaka tomuto vývoju mohli používatelia vidieť svet okolo seba, pričom mali na očiach špeciálnu náhlavnú súpravu so zabudovanými senzormi a kamerami. Tento systém sa nazýva reverzná end-to-end VR. Táto technológia tiež umožňuje ľuďom, ktorí sú v blízkosti používateľa VR, vidieť jeho oči, aj keď má špeciálne okuliare, ktorými disponuje. Na to už nemusíte používať špeciálne displeje alebo headsety.
Teraz bude môcť človek, ktorý nepoužíva žiadne gadgety pre VR, pozorovať oči človeka ponoreného do virtuálneho sveta. 3D model očí bude viditeľný vďaka zobrazovaniu svetelného poľa s mikrošošovkami pripevnenými k centrálnej časti VR okuliarov. Takýto systém funguje online a zobrazuje pohyb očí, blikanie a smer pohľadu používateľa VR, ktorý používa headset. Facebook poznamenáva, že všetky experimenty začali jednoduchým experimentom s 2D obrazovkou, ktorá ukazovala obrázok v podobe tváre používateľa. Ale nevyzeralo to vôbec kvalitatívne a nedôveryhodne. Preto korporácia pokračovala v experimentoch v tejto oblasti.
Po sérii testov, vylepšení a doplnkov nadobudol systém úplne iný vzhľad. Vďaka inovatívnym optickým technológiám, aktualizovanému softvéru a vývoju programátorov aplikácia nadobudla patričný vzhľad. V prvom rade je to zásluha 3D zobrazenia, vďaka ktorému je obraz jasnejší a realistickejší. Oči osoby ponorenej do VR sú umiestnené a zobrazené najrealistickejšie. Osoba bude môcť vidieť skutočný pohľad hráča v správnom uhle a s presnou reprodukciou farieb.
Určite je priskoro hovoriť o úplnom spustení systému a uvoľnení tejto technológie, pretože je v štádiu vylepšení a testovania. Efekty a obraz, ktorý používateľ vidí pred sebou, treba vylepšiť. Tento vývoj si tiež vyžaduje výkonnejší softvér a moderné upgradované PS. Práve to spomaľuje uvoľnenie tejto VR technológie medzi masy. Mal by byť ideálny, bez jedinej chybičky. Používatelia si budú musieť počkať, aby si skutočne užili pôsobivé systémové zmeny a obdivovali nové pokroky vo vede a programovaní.