Spoločnosť Nike Inc. sa spojila s hernou platformou Roblox a vytvorila virtuálny svet s názvom Nikeland, čím sa stala jednou z prvých veľkých značiek, ktoré sa zaujímajú o myšlienku meta sveta. Prostredníctvom digitálneho priestoru môžu byť avatarovia vybavení rôznymi výrobkami spoločnosti a budú bezplatne k dispozícii všetkým používateľom platformy Roblox.
Návštevníci Nikelandu môžu v súčasnosti hrať niekoľko minihier a vytvárať si vlastné, pričom môžu využívať interaktívne predmety dostupné vo virtuálnom priestore. Slovo "meta svet" sa stalo populárnym v technologickom priemysle po tom, čo Facebook zmenil svoj názov na Meta a oznámil svoj zámer vytvoriť virtuálny svet, v rámci ktorého môžu ľudia komunikovať prostredníctvom avatarov, nakupovať, vychutnávať si hudbu na koncertoch atď.
"Spoločnosť Nike vytvorila tento individuálny svet vytvorila vzory svojho sídla vo vnútri trojrozmerného virtuálneho priestoru Roblox, aby spojila šport a hry a urobila z nich spôsob života," uviedla spoločnosť Nike. V budúcnosti má spoločnosť v úmysle pokračovať vo vývoji svojho virtuálneho sveta pridávaním nových vlastností a funkcií, vďaka ktorým bude interakcia s metavesmírom rozmanitejšia a vzrušujúcejšia.
Podľa prieskumnej spoločnosti Strategy Analytics odhaduje globálny trh s metavíťazstvom na 6,16 miliardy dolárov v roku 2021 a do roku 2026 vzrastie na 41,62 miliardy dolárov. Analytici sú presvedčení, že tento smer sa bude v nasledujúcich rokoch rýchlo rozvíjať.