Odvetvie vzdelávania dnes čelí výzvam, ktoré doteraz nepoznalo. Mobilné aplikácie, online kurzy a virtuálna realita sa stali súčasťou každodenného života a prinášajú revolúciu vo vzdelávaní. S rozvojom internetu získavame každý deň čoraz viac informácií. Niektoré médiá dokonca tvrdia, že moderný človek dokáže byť pozorný len 8 sekúnd - dokonca menej ako zlatá rybka. Samozrejme, nie je to až také zlé. Je takmer nemožné zmerať priemernú pozornosť, pretože závisí od mnohých subjektívnych faktorov. Niektoré čísla však stále dokazujú, ako sa naše správanie pod vplyvom technológií zmenilo.
Mark Zuckerberg, ochudobnený o 31 miliárd dolárov v dôsledku historicky prvého štvrťročného poklesu denných návštevníkov Facebooku, pravdepodobne tento týždeň nájde útechu v podnikaní svojej spoločnosti v oblasti virtuálnej reality. Hoci spoločnosť Facebook (v súčasnosti známa ako Meta) nezverejnila počet používateľov svojej platformy VR Oculus, najnovšie údaje spoločnosti Steam - najväčšieho online distribútora počítačových videohier so 120 miliónmi používateľov mesačne - naznačujú, že podnikanie spoločnosti Meta v oblasti virtuálnej reality (VR) je na čele a rýchlo rastie.
Rozšírená realita sa na prvý pohľad nezdá byť taká vzrušujúca ako virtuálna realita, ale napriek tomu môže priniesť do každodenného života mnoho pozitívnych aspektov. Jeho potenciál je obrovský, pretože nám umožňuje preniesť prvky virtuálnej reality do skutočného sveta a doplniť tak to, čo vidíme, počujeme a cítime. Rozšírená realita je rozšírenie fyzického sveta o digitálne údaje, ktoré poskytujú počítačové zariadenia (smartfóny, tablety a okuliare AR) v reálnom čase.
Paleontológovia z La Brea Tar Pits vyvíjajú skutočné stádo vyhynutých zvierat s vedeckou presnosťou na použitie v AR a VR. Podľa nového výskumu môže ktokoľvek oživiť tieto vyhynuté zvieratá pomocou rozšírenej reality (AR). Prírodovedné múzeum Los Angeles County Museum of Natural History a La Brea Tar Pits v spolupráci s výskumníkmi a dizajnérmi z University of Southern California (USC) vytvorili viac ako tucet nových, vedecky presných virtuálnych modelov zvierat z doby ľadovej.
Je ťažké predstaviť si našu budúcnosť bez nanotechnológií. Schopnosť manipulovať s hmotou na úrovni atómov a molekúl umožnila niektoré z najúžasnejších objavov v chémii, biológii a medicíne. Potenciál nanotechnológií je však oveľa väčší a zatiaľ nie je úplne pochopený. Bez vynálezu skenovacieho tunelového mikroskopu (STM) v roku 1980 by boli aplikácie nanotechnológií len fantáziou. Umožnil študovať štruktúru hmoty spôsobom, ktorý nebol možný pomocou štandardných optických mikroskopov, ktoré neboli schopné zabezpečiť atómovú presnosť.
Od uvedenia Meta Quest 2 na trh sme videli pomerne veľa fitness príslušenstva pre VR, ale nič sa nevyrovná činkám pre VR od spoločnosti KIWI Design. Mnohé fitness príslušenstvo VR je navrhnuté tak, aby uľahčilo potenie v náhlavnej súprave, a činka VR Weight Dumbbell pre Meta Quest 2 je špeciálne navrhnutá tak, aby tento proces sťažila. Činky VR, ktoré sú teraz k dispozícii na Amazone, sú súpravou individuálnych nástavcov, pomocou ktorých si môžete nastaviť osobnú hmotnosť každého dotykového ovládača. Systém sa dodáva s dvoma puzdrami pre oba ovládače, do ktorých sa zmestí niekoľko leštených platní po 1,8oz. Na každý držiak ovládača možno umiestniť až tri dosky; čím viac dosiek sa pridá, tým ťažší bude ovládač.