
Vízia Marka Zuckerberga o Metaverse by sa mala dostať do obehu: Ľudia by preto mali mať možnosť vyskúšať si jej hardvér v klasických obchodoch, aby si ho mohli vyskúšať. Prvý "metaobchod" sa čoskoro otvorí v Kalifornii. Facebook bol minulosťou, Metaverse je prítomnosťou - taký je plán Marka Zuckerberga. Je to jeden z dôvodov, prečo vlani na jeseň premenoval svoju spoločnosť z Facebook Inc. na Meta. Jeho plán stavia všetko na jednu kartu a dokonca poriadne vyburcuje aj jeho zamestnancov. V správe Business Insider sa píše, že generálny riaditeľ je myšlienkou svojho Metaverse a jeho realizáciou doslova posadnutý.

Spoločnosť Sony nedávno podala patent na technológiu, ktorá sa bude používať v systéme PlayStation VR2. Nová technológia kombinuje sledovanie pohľadu a strojové učenie. Mohlo by to znamenať revolúciu v hraní VR. Je táto technológia sledovania pohľadu budúcnosťou virtuálnej reality? PlayStation VR2 je projekt virtuálnej reality od spoločnosti Sony . Ide o náhlavnú súpravu pre virtuálnu realitu, ktorá by podľa spoločnosti Sony mala priniesť novú generáciu virtuálnej reality. V súčasnosti prebieha konanie o patente opisujúcom novú technológiu, ktorá sa bude používať v systéme VR2.

Zariadenia na pohlcovanie virtuálnej reality existujú už dlho. Napriek tomu sa ich použitie počas väčšiny ich histórie obmedzovalo najmä na herný sektor. Virtuálna realita (VR) a jej ešte úchvatnejšia alternatíva, rozšírená realita (AR), si už niekoľko rokov pomaly razia cestu do oblasti medicíny. Ale až rok 2021 priniesol prelom a uvoľnil záplavu AR a VR do tohto sektora.

Tieto vylepšenia umožnia sledovať pohyby rúk bez ovládača. Nová koncepcia využívajúca počítačové videnie a strojové učenie údajne zlepší presnosť rozpoznávania prekrývajúcich sa alebo pohybujúcich sa rúk, ako aj určitých gest. Meta bola prvá spoločnosť, ktorá koncom roka 2019 predstavila funkciu sledovania rúk bez ovládača vo svojom pôvodnom zariadení Quest, ktorá zostala "pilotnou" možnosťou až do konca roka 2020, po ktorom vývojári začali povoľovať používanie novej funkcie vo svojich aplikáciách.

Inovatívny vývoj a vedecké riešenia nám neustále poskytujú čoraz viac príležitostí na kreatívne formovanie novej, dynamickej formy podnikania a transformáciu existujúcich. Technológie VR neovplyvňujú len formovanie priemyslu alebo oblasti výskumu. Majú potenciál ovplyvniť všetky aspekty modernej spoločnosti, od medicíny až po lety do vesmíru. Používatelia smartfónov už dlho používajú technológiu rozšírenej reality, napríklad skenujú texty, prekladajú ich v prekladači, prezerajú si virtuálne modely výstav v múzeách, používajú masky a animácie na sociálnych sieťach atď.

Inžinieri v Zürichu navrhli novú techniku ovládania, vďaka ktorej je nohatý robot s názvom ANYmal schopný ľahko a s istotou prekonávať náročný terén. Pomocou strojového učenia sa robotovi po prvýkrát podarilo skombinovať vizuálne hodnotenie prostredia s hmatom.

Jedným z hlavných omylov, ktoré musíme pochopiť, je spojenie medzi hrami a metavesmírom. Meta-vesmír nie sú hry, ale práve prostredníctvom hier sa dostávame do meta-vesmíru vo veľkom meradle. A prečo je to tak? Hry sú prostriedkom na uľahčenie masového prijatia najnovších technológií. Prostredníctvom hier sa miliardy ľudí budú môcť dostať do Webu3 a nakoniec aj do meta-vesmíru. Budú ich lákať hry, ktoré sú zaujímavé a pútavé, a hoci si to neuvedomujú, ponoria sa do ekosystému. Gamifikácia bude jedným z najväčších "odrazových mostíkov" pre prechod na kryptomeny a napokon na metaversum.

Od uvedenia Meta Quest 2 na trh sme videli pomerne veľa fitness príslušenstva pre VR, ale nič sa nevyrovná činkám pre VR od spoločnosti KIWI Design. Mnohé fitness príslušenstvo VR je navrhnuté tak, aby uľahčilo potenie v náhlavnej súprave, a činka VR Weight Dumbbell pre Meta Quest 2 je špeciálne navrhnutá tak, aby tento proces sťažila. Činky VR, ktoré sú teraz k dispozícii na Amazone, sú súpravou individuálnych nástavcov, pomocou ktorých si môžete nastaviť osobnú hmotnosť každého dotykového ovládača. Systém sa dodáva s dvoma puzdrami pre oba ovládače, do ktorých sa zmestí niekoľko leštených platní po 1,8oz. Na každý držiak ovládača možno umiestniť až tri dosky; čím viac dosiek sa pridá, tým ťažší bude ovládač.